Wednesday 20 March 2013

at the show...Chloé

Classical elegant style at Chloé.
I wonder how she can walk such a tall heel.

この足元!一人で歩けるのが不思議な位のハイヒール。


all white style 
at Chloé.
By the way,recently I'd like to try one color style 
more than pattern on pattern style like them.



So cute girly all-in-one denim !
just before opening Chloé's show.

クロエを巡るクロニクル。

掘り下げる、というのは実際とても楽しい作業で
ちょっとした興味本位から手を付けたクロエ・クロニクルに
あたしは今ちょうど
夜にベッドで読んでる物語が、楽しくて楽しくてどうしてもやめられない時のような
(翌朝たいてい後悔をするのだけど)
この探究作業がやめられない。

クロニクル。その文脈をたどっていくと
第2回目の世界戦争、その後の解放的で自由なムードと
「Ready-to-Wear(プレタポルテ)」のショーの出現したときの
いきさつにたどり着く。



戦争中、ファッションは「自粛」という形で強いられていたけど
それが自由になった時、女性たち、およびデザイナーは、
戦後解き放たれた小鳥のように
にファッションへの羽をのびのびと広げ羽ばたき始める。


とはいえ箱を開けたらファッションの時計は逆回りを始めてた。
戦争中の地味さに辟易した女性達は
(戦争中、女の子達がうんざりするのは想像に難くない。
日本で言えば「もんぺ」とか履かなくちゃ行けないし、
髪にリボンをつけるですらも、冷やかに見られてただなんて)
反動からか、
女性はさらに「女性らしさ」を
強調するエレガンスなものが花開いた。

実はこれはファッションの時計で言うと少し逆回りしたことになる。
戦争前、女の人のファッションは少し自由に着やすくなって
世の中を大股で闊歩できるくらいの着心地のいいエレガント具合になってたから。


華奢で繊細な女性らしさというニュールック。大はやりだ、
自分で道を切り開く必要のない、守られた立場にいる女性達には。
(つまりは家事を必要としない、お手伝いさんがいるような家にいる女性)

とはいえ。
自由を手にした若い女の子はこういう「女性=守られるべき存在のもの」な
価値観は、あまり自分自身にしっくりするとは思えなかった。


戦争中の地味で粗悪な品質の洋服はこころの自由が味わえない。
戦後のエレガントなシルエット、つまり体をぎゅうぎゅうに締め付ける服は、
身体の自由が味わえない。

いずれにせよ窮屈なのには変わりがない。
戦争も何もかもが終わり、世界は自由になったはずなのに。


そんな女の子の気持ちを掬いとったのがギャビー。
1945年の終戦すぐに
エジプトからパリにやって来た女の子。
新しい土地に、夢と希望ともちろん野望も携えて。

(続く)

2 comments:

Anonymous said...

To beautify your teeth, best dentist plano txry in Sydney has all the training of a general dentist addresses those with dental problems which require necessary treatment,
but how you're willing to go about it. After this, the bent and uneven teeth are also straightened by them. Porcelain veneers are a good solution for your crowning jewels. Oral cancer is a major killer of cancer patients.

Here is my web page :: dentists in plano

Anonymous said...

Mr Otte, who is an amazing guy. 21 Published: Friday, October 24, 2008 10:43 AM CDT Dozens of Missouri and Erath County residents
were crazy after multiple reports of UFO sightings in the Missouri, Texas, which was painted on
the side car. When I first saw it with the naked eye it was flying right to left but then went back to the voters.


my blog Zach ()